Yvonne Sabrina
Image default
Aanbiedingen

Reputatiefiasco en digitale toegankelijkheid als trend

Een reputatiefiasco voor techreuzen

In de afgelopen jaren zijn enkele van de meest elite tech-giganten erin geslaagd hun eigen betrouwbaarheid en de reputatie van de industrie als geheel in twijfel te trekken. Desondanks vertrouwt 82 procent van de Amerikaanse consumenten en 79 procent van de Britse consumenten over het algemeen nog steeds technologiebedrijven. Er is nog steeds een kloof tussen generaties en landen: in de VS zijn jongere generaties sceptischer. Van de ondervraagden zegt 26 procent van Generatie Z en 22 procent van de millennials dat ze technologiebedrijven niet vertrouwen. In het VK heeft de oudere generatie minder vertrouwen: 38% van de stille generatie heeft geen vertrouwen, vergeleken met 13% van de millennials.

Consumenten worden zich steeds meer bewust van het verzamelen van gegevens en hoe deze informatie wordt gecommuniceerd. Technologiebedrijven proberen elke impact die ze hebben gemaakt het hoofd te bieden door sterkere samenwerking en transparantie. Bedrijven richten zich op de impact van kunstmatige intelligentie en overheden zoeken naar nieuwe manieren om de sector te besturen via wet- en regelgeving. 70 procent van de Amerikanen en Britten zei dat ze technologiebedrijven gunstiger zouden behandelen als ze meer actie ondernemen om de impact van hun beleid, activiteiten en producten aan te pakken.

Hoe PR helpt bij het vergroten van het bewustzijn in nichebedrijven

We zijn geneigd te denken dat PR alleen relevant is voor grote bedrijven en multinationals, maar dit is een belangrijk aspect, ongeacht hoe klein of niche uw bedrijf is. In feite hebben nichebedrijven PR nog meer nodig, waar het klantenbestand beperkter is.

Micro-influencers

Influencers zijn een relatief nieuw fenomeen, en vandaag is het publiek nog steeds een beetje sceptisch over hen. Dit gaat meer over grote grote namen die talloze producten promoten en er veel geld mee verdienen. Bedrijven beginnen het rendement van investeringen van macro-beïnvloeders in twijfel te trekken. Gewone mensen die daadwerkelijk producten gebruiken, kunnen vooral nuttig zijn voor nichebedrijven.

Video

Video is overal in 2020, en niet voor niets – mensen zijn er dol op. Video trekt niet alleen de aandacht, het is ook buitengewoon effectief. Statistieken over videoprestaties zijn indrukwekkend, maar een van de belangrijkste factoren is dat kijkers 95 procent van de boodschap onthouden wanneer ze in videoformaat worden bekeken.

Lijst artikelen

Mensen willen snelle en gemakkelijke toegang tot informatie, en een manier om dit te doen is door middel van lijstartikelen. Net als video’s brengen ze de boodschap effectief en snel over. Met lijsten kunnen mensen de belangrijkste informatie krijgen die ze nodig hebben zonder grote blokken tekst te hoeven lezen.

Digitale toegankelijkheid zou wel eens de belangrijkste marketingtrend van 2020 kunnen zijn

De situatie van een dove persoon die Pornhub aanklaagt omdat hij geen ondertiteling in een video heeft, zou het internet veel toegankelijker kunnen maken voor mensen met een handicap. Na zes maanden treedt de richtlijn inzake toegankelijkheid van websites van de Europese Unie in werking. Het verplicht websites en mobiele applicaties van de publieke sector in EU-lidstaten om gebruiksvriendelijk te worden met beperkingen.

Websites die vóór september 2018 zijn gebouwd, moeten uiterlijk 23 september 2020 aan de nieuwe vereisten voldoen. Mobiele apps moeten uiterlijk op 23 juni 2021 zijn opgelost. De EU-richtlijn is nog maar het begin. Aanvullende wetgeving in het hele continent, evenals in de VS en andere landen, betekent dat marcom, product, SEO, UX, ontwerp en meer teams dit jaar erg druk kunnen zijn. Anders worden bedrijven geconfronteerd met talloze boetes en gerechtelijke uitspraken. Een van de belangrijkste uitdagingen waarmee marketeers in 2020 worden geconfronteerd, is waarschijnlijk digitale toegankelijkheid. U moet 15% tot 20% van de bevolking van het land niet uitsluiten. U kunt niet elke vijfde klant weigeren om uw online winkel te gebruiken. Met een toenemende focus op diversiteit en antidiscriminatie, moet elk bedrijf strategisch werken om inclusiever te worden – in alle opzichten.

Volgens een studie van Accenture uit 2019 door de American Disability Association en de non-profit Disability: IN, hadden bedrijven met inclusieve werkomgevingen gemiddeld 28% meer inkomen, 30% meer winst en een verdubbeld netto-inkomen in vergelijking met vergelijkbare bedrijven in de periode van 2015 tot 2018.

Waarom proberen merken zo raar te zijn?

Een tijdje gedroegen merken zich als onze vrienden: ze spraken met ons in de eerste persoon, waren verslaafd aan gifs en memes en letten op popculturele momenten. De laatste tijd zijn merken begonnen met het publiceren van inhoud die op zijn best raadselachtig en in het slechtste geval volkomen zinloos is. Wat zit er achter deze wildgroei van rare inhoud? Nieuwe parodieën, nieuwe producten en vreemde websites duiken overal op die om een ​​andere reden niet lijken te bestaan ​​dan om een ​​aspect van de internetcultuur te onthullen. Bijvoorbeeld aangepaste Air Max 97 sneakers met zolen gevuld met “wijwater uit de Jordaan” van het creatieve team MSCHF in Brooklyn.

Je merk onderscheiden en opgemerkt worden, vooral door een jong publiek, is altijd een uitdaging geweest. Maar in een waanzinnig competitieve mediaomgeving met een aandachtstekort, een overweldigd publiek aan informatie, moeten merken constant over de grenzen gaan om te overleven.

Een beetje raar vandaag, paradoxaal genoeg, wordt als cool beschouwd, vooral onder een generatie die pas pas volwassen is geworden. In deze context wordt vreemdheid een enorme waarde voor merken. Voor de juiste doelgroep geeft rare content aan dat het merk hun gevoelens deelt en daarom aandacht, tijd en geld verdient. Wat is de beste manier voor een merk om zijn fans te laten zien dat het hun taal spreekt? Dus zal deze trend zich blijven verspreiden? Of is het gewoon een voorbijgaande trend?

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com

BE: +32 499 41 46 24

Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

Reputatiefiasco en digitale toegankelijkheid als trend

webdesign belgie

webdeveloper

https://webdevelopmentapp.com/nl/