Een goede service zorgt voor loyale klanten en een groei van de organisatie, maar toch lijken veel bedrijven niet doordrongen van dit feit. Zij zien de klantenservice als een noodzakelijk kwaad. Als je een beetje actief op social media bent zie je wekelijks wel een voorbeeld van slechte service voorbijkomen. Slechte ervaringen worden namelijk heel snel gedeeld, en dan voornamelijk op de sociale platforms. Uit onderzoek is gebleken dat de gemiddelde consument een positieve ervaring met negen mensen deelt, terwijl als hij een vervelende ervaring heeft het gedeeld wordt met zestien mensen. Bijna twee keer zo veel. En juist in deze tijd, waar online heel belangrijk is geworden, is het essentieel dat de gedeelde ervaringen in ieder geval niet negatief zijn. Voorkomen is altijd beter dan genezen, maar mocht er onverhoopt toch een slechte ervaring met je bedrijf gedeeld worden probeer er dan netjes op te reageren om het bedrijf alsnog in een mooi daglicht te zetten. Het aantrekken van nieuwe klanten brengt veel meer kosten met zich met dan het behouden van bestaande klanten. Besteed dus niet alleen aandacht aan prospects, maar zorg er ook voor de relatie met de huidige klant goed blijft. Als een persoon een slechte ervaring met de klantenservice heeft zal meer dan 80% overstappen naar een concurrerend bedrijf. Veel consumenten zijn niet zo vergevingsgezind, dus ga voorzichtig met je klanten om. Mocht je als ondernemer nou het idee hebben dat de klantenservice wel een verbeterpuntje is, dan kan je eraan denken om een externe telefoonservice in te schakelen. Deze zorgt ervoor dat je nooit meer een telefoontje mist. En dat is toch wel het begin van een goede klantenservice. Altijd bereikbaar zijn is gewoon een dienst die je aan klanten moet kunnen bieden. Antwoordservice-telefoonservice.nl is een bedrijf dat zich heeft gespecialiseerd in het opnemen van de telefoon voor andere bedrijven. |
http://www.antwoordservice-telefoonservice.nl/ |